Jealous minds think alike









Tänkte göra ett litet vecko-'projekt' med de 7 dödssynderna.
(Tidsfördriv)
Avund, Vrede, Frosseri, Fåfänga, Girighet, Lust och Lättja.

Avundsjuka är enligt mig en ganska speciell känsla.
Jag kan ju inte svara för andra, men jag tycker avundsjuka är en blandning av att vara ledsen, arg och kanske aningen ensam.
Ibland blir man avundsjuk på kompisar, man kanske blir avundsjuk för att de kanske har finare saker, rikare föräldrar, eller för att de kanske snackar med med varandra än med en själv.
Eller så blir man avundsjuk på någon man inte känner, kanske för att personen är med någon man själv tycker om eller bara att personen är sötare.
I vilket fall så tror jag att de flesta som blir avundsjuka känner en känsla av att vara 'utanför', om kompisarna snackar mer med varann så känner man sig lite utanför.
Man känner nog även en gnutta av hat, att någon annan får göra eller vara med den som du vill, men inte du.
Visst, att vara arg är jobbigt, att vara beroende av sitt utseende har säkert sina nackdelar det med, men avundsjuka, som är en blandning av allt är enligt mig den värsta känslan.

1 kommentarer:

alicia sa...

Helt rättisch ;)) Jag laddar upp en bild för dödssynden Vrede då (ego pic) -.-" (a)

Skicka en kommentar