Hur ska det gå?

Jag tycker det är roligt att hämta idéer från låttexter.
Som många redan märkt :p
Så när jag hörde låten Hur ska det gå? med Melissa Horn, så fick jag denna snabba lilla 'kladd' idé.
Just text raden "Jag tror vi ljög fast vi sa att det var sant".
För är det inte ofta så det är?
Att man ibland ljuger utan att man märker det, och ibland så ljuger man bara för att göra någon annan glad.
Så då tog jag en inte så märkvärdig bild (:












Sen fanns det även en textbit i samma låt som jag tyckte om, "Sånna som vi, med lyckan mitt i sorgen".
För betyder inte det att man kan vara riktigt glad trots att man faktiskt inte mår bra.
Jag tycker att för många säger att när man är ledsen kan man bara le falskt, för det är ju inte så? Man kan vara jätte ledsen, men ändå skratta.
Är någonting roligt så spelar det ingen roll vilket humör man är på, eller är det bara jag som tycker så?

Melissa Horn förövrigt berör mig ganska djupt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar